• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه نسیم تندرستی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 2 (93 - 1392)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1394)
دوره دوره 1 (1391)
اسماعیل پور, ملیحه, پاکدامن, مجید. (1395). تاثیر آموزش مهارت های ادراکی ـ حرکتی بر عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم اختلال یادگیری. فصلنامه نسیم تندرستی, 4(4), 1-6.
ملیحه اسماعیل پور; مجید پاکدامن. "تاثیر آموزش مهارت های ادراکی ـ حرکتی بر عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم اختلال یادگیری". فصلنامه نسیم تندرستی, 4, 4, 1395, 1-6.
اسماعیل پور, ملیحه, پاکدامن, مجید. (1395). 'تاثیر آموزش مهارت های ادراکی ـ حرکتی بر عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم اختلال یادگیری', فصلنامه نسیم تندرستی, 4(4), pp. 1-6.
اسماعیل پور, ملیحه, پاکدامن, مجید. تاثیر آموزش مهارت های ادراکی ـ حرکتی بر عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم اختلال یادگیری. فصلنامه نسیم تندرستی, 1395; 4(4): 1-6.

تاثیر آموزش مهارت های ادراکی ـ حرکتی بر عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم اختلال یادگیری

مقاله 1، دوره 4، شماره 4 - شماره پیاپی 16، بهار 1395، صفحه 1-6  XML اصل مقاله (208.61 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی اصیل
نویسندگان
ملیحه اسماعیل پور1؛ مجید پاکدامن2
1کارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات، قاینات، ایران. *(نویسنده مسؤول) Email:malihe.esmaeilpoor@yahoo.com
2دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات، قاینات، ایران
چکیده
زمینه و هدف: محیطی که امروزه کودکان در آن رشد می کنند، آن چنان پیچیده و خطرناک است که از دست زدن ممانعت شده و از موقعیت هایی که مقدار زیادی از حرکت و اطلاعات ادراکی را در اختیار آنان می گذارد، بازداشته می شوند. بسیاری از تجاربی را که می بایست برای رشد توانایی های حرکتی خود داشته باشند از دست می دهند. پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش مهارت های ادراکی–حرکتی بر عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم دارای اختلال یادگیری طراحی و اجرا شد.
روش بررسی: طرح پژوهشی از نوع نیمه آزمایشی و با گروه کنترل بود. نمونه آماری تعداد 30 دانش آموز دختر پایه‌ سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری به روش نمونه‌گیری غیرتصادفی از مدارس سطح شهر قاین انتخاب و به شیوه تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل منتسب شدند. این کودکان به مدت 1 ماه آموزش‌های لازم را دریافت کردند. برای ارزیابی مهارت های ادراکی– حرکتی از مقیاس رشد حرکتی لینکلن– اوزرتسکی و برای اندازه گیری عملکرد شناختی از خرده مقیاس تنظیم تصاویر وکسلر استفاده شده است.
یافته ها : نتایج نشان داد که آموزش مهارت های ادراکی – حرکتی باعث بهبودی عملکرد شناختی دانش آموزان دختر پایه سوم دارای اختلال یادگیری می شود.
نتیجه گیری : با تقویت مهارت های ادراکی – حرکتی و رشد شناختی، بسیاری از مسایلی که تاثیر نامطلوب در ارتباطات اجتماعی در نتیجه کج فهمی رفتار دیگران حاصل می گردد، از بین می رود.
کلیدواژه‌ها
مهارت های ادراکی – حرکتی؛ عملکرد شناختی؛ اختلال یادگیری
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 632
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 569
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.